חלקים מרכזיים ופונקציות -מערכת מיזוג אוויר מפוצלת

חלקים מרכזיים ופונקציות -מערכת מיזוג אוויר מפוצלת

מדחס חיצוני הוא משאבה חשמלית, או הלב של המערכת, כי הוא מפיץ את הקירור בלולאה סגורה בין המדחס למאייד.

Split air conditioning system

אנו מספקים גם חלקי חילוף למזגנים בכל הארץ – לשליחויות בתל אביב ליחצו שירות שליחויות מהיר

רוב הבתים ומערכות מיזוג אוויר מסחריות קטנות יותר מפיצים קירור דרך גז דחוס, המוכר באופן נרחב כ- Freon.המקרר עוזר לקרר ולסכל את האוויר הפנימי ויש צורך לקררו מחדש ולהתעבות. האוויר שבחוץ הוא המדיום הנפוץ ביותר להשגתו. המונח "פיצול" פשוט אומר כי המרכיבים מחולקים לחלקים מבפנים ומחוץ להבדיל מיחידות שבהן כל החלקים הינם במקום אחד. במערכת "אוויר מאולץ", מפוח פנימי מפזר את האוויר המותנה דרך צינורות אל החדרים שבהם האוויר קריר יותר. צינורות האוויר בדרך כלל ממוקמות מתחת לתקרה ובתוך החדרים (מזגן אוויר) או בעליית הגג (אוויר ללא תנאי). מאוורר חיצוני מושך אוויר על פני החלקים החיצוניים של המערכת כדי לקרר ולעבות את הקירור.

אידוי סלילי לעומת קונדנסר סלילי

כאשר הלחץ על הגז יורד, הגז מתרחב ומתקרר. לחץ הולך וגובר גורם לטמפרטורה לעלות. שינויי פאזה אלה באים לידי ביטוי גם באידוי ובעיבוי.

נוזל הקירור במערכות עובר דרך ארבעה מרכיבים

  • שסתום הרחבה להקטנת הלחץ על נוזל קירור נוזלי
  • סליל אידוי שבו נוזל הקירור יכול להיות גזי, סופג חום מהאוויר שמסביב
  • מדחס שמלחץ את הגז
  • סליל קונדנסר שבו הגז המחומם הופך לנוזל, משחרר את החום שלו לאוויר החיצוני

המנפח מזיז את האוויר הפנימי החם מעל מנגנון המאייד הצונן, כאשר מאוורר הפליטה החיצוני מזיז את האוויר החם הרחק מסלילי הקבל המחומם. כל יחידות מיזוג האוויר, כולל יחידות חלון, משאבות חום ויחידות ללא דבק פועלות על אותו עיקרון. הם שונים רק בגודל התצורה של הסליל.

מסנני האוויר הם הם שאחראים ללכוד את האבק,וחלקיקים אחרים באוויר. מסנני האוויר תורמים הן לפעולת המזגן והן לחיי מדף ארוכים יותר.

אידוי סלילי נמצא בתוך הבית ומורכב מרשת של צינורות מלאים קרר כדי להסיר חום ולחות מן האוויר.

כאשר נוזל הקירור בתוך סלילי המתכת מתאדה, הוא פועל ככיור חום לאוויר המניע אותו מהמפוח. נחושת מנצחת חום בקלות ולכן הסלילים המכילים את נוזל הקירור בדרך כלל עשויים מתכת. כדי למקסם את שטח הפנים ולספק יותר כוח קירור, לסלילי הנחושת יש סנפירים ממתכת או כאלו שמקיפים אותם.