עץ סנדוויץ סוגים

עץ סנדוויץ סוגים

עץ סנדוויץ סוגים

עץ סנדוויץ הינו חומר חזק ואיכותי ממנו עשויים פריטי ריהוט רבים. מאמר זה ידון ביחס של עץ סנדוויץ לחומרי גלם אחרים וכיצד הוא משמש בייצור רהיטים.

מהו עץ סנדוויץ?

עץ זה נקרא דיקט בעברית. כדי ליצור משטח עמיד וחזק,הוא מורכב משכבות של סיבים דקים המודבקים זה לזה בגובה של שני סנטימטרים וחצי. דבק זה מונע מהעץ להתכופף ומספק חוזק, יציבות ועמידות במים. עץ זה משמש לייצור משטחים ורהיטים על ידי נגרים. אם העץ באיכות טובה, הוא יכול להיות חומר גלם יעיל. הפלטה הינה לוחות בעובי שבין 4-21 מ"מ. ניתן להשתמש בהם לייצור מדפים, שולחנות ומגירות.

עץ הסנדוויץ' הינו כה חזק עד כי הוא  משמש גם באתרי בנייה ובעבודות שוחקות. העץ  בו משתמשים במטבח שונים מאוד מאלו המשמשים בבנייה. ההבדלים העיקריים הם סוג וסוג הדבק המשמש. תו תקן יציין את מספר השכבות בדיקט איכותי. בדרך כלל הוא יכיל לפחות 9 שכבות.

מרבית מעץ הסנדוויץ' המיובא מסין משמש לבניית בניינים. אך גם תוכלו למצוא בארץ עץ באיכות גבוהה מאוד ובאיכות מעולה – הדבר תלוי ביצרן. על כן, בדיקות התקנים של מכון התקנים כה חשובות. דיקט עם סימון סטנדרטי מיוצר על מנת להבטיח שאין לחות (חשוב להימנע מעיוותים), ושבין שכבות הדבק יושם דוחה חרקים. זה ימנע מתולעי עץ להופיע במטבח וחמור מכך עבור רהיטים אחרים.

סוגים שונים של עץ סנדוויץ'

קיימים ארבעה סוגים של עץ סנדוויץ' למשטחים:

  1. סנדוויץ' מעץ גביון חזק בצבע אדום. זה נפוץ מאוד, והוא מיובא מסין כך שזה לא יקר מדי בהשוואה לאלו שמיוצרים בארץ. סוג זה הינו גדול ואיכותי. הוא משמש ליצירת ארונות לחדרי אמבטיה ומטבחים וכו '. נכון להיום הוא העץ סנדוויץ' המבוקש ביותר אך מחירו יקר ולכן מועד לפורענות.
  2. סנדוויץ' טווין עשוי גם מעץ גבון הן מבחוץ והן מבפנים. פלטה זו הינה איכותית ולכן נפוצה אצל נגרים המייצרים מהם ריהוט כגון דלתות ארונות.
  3. סנדוויץ' צפצפה מעץ צפצפה בהיר. הפלטה שלו חלשה ולכן  עלולה להיחשף למפגעים רבים. זה לא נפוץ במיוחד, אך האיכות הנמוכה שלו הופכת אותו למחיר סביר. קל לזהות את הסוג הזה בשל צבעו הצהוב דהוי.
  4. סנדוויץ' עץ ליבנה עשוי שכבות דקות וחזקות בגוונים בהירים וכהים יותר. זה מאוד יקר,ו על כן לא נפוץ כל כך. הוא משמש בעיקר בחדרי אמבטיה, מטבחים ורהיטים עם קנטים חשופים.

פלטות עץ סנדוויץ 'צריכות להיות איכותיות וישרות. איכות הפלטה תפחת אם היא משנה צורה או מתעוותת ולכן הפלטה חייבת להיות אחידה בעובי וללא הבדלים. אם היא מזוהמת בחורים או בפגמים אחרים, פלטת סנדוויץ 'לא תיחשב לאיכות טובה.

עץ סנדוויץ 'מול עץ מלא

עץ מלא הוא עץ איכותי וחזק, נקי מסיבים ועמיד בפני לחות. עץ זה מצוי בעצים כמו אלון, מייפל, דובדבן, מהגוני ואשור. ניתן להשתמש במטבחים, חדרי שינה ומיטות. בשל המחיר היקר של עץ זה, ניתן להשתמש בו כמסגרות או כחלק חיצוני ואז בחלקו הפנימי של הרהיט ניתן להשתמש בעץ סנדוויץ'.

פלטת סנדוויץ' לעומת פלטה סיבי

פלטה סיבית מורכבת מנסורת ודבק מעובד בחום. זהו חומר גלם בעלות נמוכה, אך הוא נוטה להישחק במהלך הרכבה או פירוק. הוא גם לא עמיד בפני לחות כמו עץ הסנדוויץ 'והעץ המלא.

פלטת סנדוויץ' לעומת

MDF, או עץ דחוס, מיוצר עם דבקים. עובי הפלטה שלו זהה לזה של פלטת הסנדוויץ ', והיא חזקה לא פחות. עם זאת, הוא אינו עמיד במים כמו הסנדוויץ'.

במה ניתן לצפות ריהוט מעץ סנדוויץ'?

עץ סנדוויץ' יכול להיות צבוע בצבעי אפוקסי במגוון צבעים ומרקמים, ממש כמו סוגים אחרים. אתם יכולים לגרום לריהוט להיראות עתיק, מודרני, מבריק וחדשני באמצעות צבעים שונים. כדי להעניק לעץ מראה יוקרתי וטבעי, ניתן למרוח עליו ציפוי פורניר. ניתן להשיג ציפוי זול יותר, אך פחות חזק, במלמין העשוי שרף עץ. אלה יעניקו לסמדוויץ' מראה יפה שיימשך שנים רבות. הפורמייקה, העשויה דבק ונייר, היא הבחירה הטובה ביותר לציפוי. זה מעשי, מגיע במגוון צורות וצבעים, והוא זמין במרקמים רבים. הוא עמיד, עמיד במים, פשוט לניקוי ובמחיר סביר. עץ סנדוויץ 'שמצופה פורמייקה נפוצים מאוד בחדרי שינה, חדרי אמבטיה ומטבחים לילדים.