מזגנים ירוקים לשמירת איכות הסביבה

מזגנים ירוקים לשמירת איכות הסביבה

חושבים כמו כולם שמזגנים מזיקים לאיכות הסביבה? הגיע הזמן שתכירו את המושג מזגנים ירוקים. המזגנים הירוקים לא רק שלא מזיקים לאיכות הסביבה אלא דווקא תורמים לה ויותר מזה – הם אפילו חוסכים כסף. אולי תתפלאו לדעת, אבל כיום יש כמה סוגים של מזגנים ירוקים וזה הזמן להכיר אותם לעומק.

מזגנים ירוקים

 מזגנים סולאריים

מזגן סולארי פועל לפי הרעיון שבו פועל דוד השמש הביתי של כולנו, כלומר הוא עושה שימוש באנרגיית השמש הסולארית כדי להפיק חשמל להפעלתו. לכן, למזגנים סולאריים יהיה לרוב תא חיצוני לצורך קליטת קרני השמש ואופציה רגילה, כלומר אופציה להשתמש בו בימים מעוננים שמקנה לו את שמו הנוסף – מזגן היברידי.

עם זאת, העובדה שהשימוש במזגנים בארצנו שטופת השמש מתבצע במיוחד בקיץ ושגם החורף פה מתון במיוחד – אין ספק שזו המצאה מדהימה, אבל זה לא הכל כי יש סוג נוסף של מזגנים ירוקים – מזגנים שמבוססים על טכנולוגיית אינוורטר. אתם מוזמנים להמשיך בקריאה ולהיות מופתעים מהעובדה שאיכות הסביבה היא הרבה יותר ממה שחשבתם.

מזגנים שמבוססים על טכנולוגיית אינוורטר

אמנם הרעיון לא חדש וקיים כמעט בכל המזגנים הרגילים שאפשר למצוא בכל בית, אבל ניתן ליישם אותו גם בתחום המזגנים הירוקים. אז מה זה בכלל טכנולוגיית אינוורטר? הטכנולוגיה הזו מאפשרת טמפרטורה אחידה וחוסכת כשליש מצריכת החשמל. וגם זה לא הכל, כי החשמל בארץ מופק ממקורות אנרגיה מזהמים (פחם, נפט וגז) כך שחסכון בחשמל משמעו אחד- שמירה על איכות הסביבה הלכה למעשה.

אבל איכות הסביבה היא לא רק חסכון במשאבים אלא גם איכות חיים, למשל רעש. איכות הסביבה דוגלת גם במחזור ואנחנו נתייחס גם לזה בהמשך. אבל תחילה- איך שומרים על שקט סביבתי גם כשהמזגנים עובדים? התשובה בפסקה הבאה הפתיעה גם אותנו ואנחנו בטוחים שתפתיע גם אתכם.

מזגנים שקטים

לצערנו כיום רוב המזגנים גורמים למטרדי רעש ויכולות להיות לכך מספר סיבות, למשל חיבורים שהתרופפו, גומיות שחוקות עקב פגעי הזמן ומזג האויר ועוד. לעיתים גם המתקנים שעליהם מותקנים המזגנים גורמים לרעש מסיבה אחת – הם אינם מבודדים היטב והרעידות כתוצאה מפעולת המזגן גורמת לרטט בקירות ובקיצור לרעש.

ומה עוד?

כדי להפוך מזגן לירוק יותר ניתן להשתמש במים שנוצרים כתוצאה מסירקולציה של הגז במזגנים. מים אלו נקראים מים אפורים וניתן לנצל אותם למגוון שימושים, למשל השקייה, נקיון, קירור המצנן באוטו (מומלץ להתייעץ עם מכונאי כי לכל מכונית מגבלות משלה), כביסה, שטיפת המכונית ואפילו לצורך הקמת בריכה ביתית.

יש כאלו שאפילו משתמשים במים אלו כמי שתייה מתוקף היותם מים מזוקקים. מצד שני- במים מזוקקים אין את המינרלים הדרושים לאדם כך שבטווח הארוך הם יכולים לגרום לנזקים. אם אתם נמנעים מלשתות מים אלו, למה שלא תאספו אותם בכלים מתאימים שישמשו להרוויית חיות הרחוב כמו כלבים וחתולים. שתי ציפורים במכה אחת? לגמרי.